De vereniging
Muziekvereniging Koning Willem III bestaat al sinds 1874 en is daarmee de oudste vereniging van Beneden-Leeuwen. Wij zijn een bloeiende vereniging die helemaal met z'n tijd is meegegaan.
Het orkest staat onder de deskundige leiding van dirigent Herman van Teffelen en het repertoire dat gespeeld wordt, is heel divers: van 'echte' harmonie-werken tot de laatste popnummers en alles daar tussenin. Van oudsher pakt het orkest één keer per jaar uit met een groots concert waarbij zangers, zangeressen, dans en filmbeelden samen met de muziek van het orkest garant staan voor een avond vol muzikaliteit en show. Ook tijdens andere concerten en optredens zorgt het orkest voor een verfrissend geluid.
Naast de 'eigen' concerten verleent Koning Willem III ook een bijdrage aan vele dorpsactiviteiten. Denk hierbij aan carnaval, Koningsdag, dodenherdenking, Stoottroepenherdenking en de intocht van Sinterklaas.
De vereniging steekt veel energie in het opleiden van nieuwe leerlingen. In een leerlingenorkest kun je ervaren hoe leuk het is om samen muziek te maken en groei je langzaam toe naar het 'grote' orkest. Zo gaan wij ervan uit een bloeiende vereniging te kunnen blijven.
Repetities
De repetities vinden plaats in MFA De Rosmolen te Beneden-Leeuwen. Het orkest repeteert op de dinsdagavond van 19.45 tot 21.45 uur.
De leerlingen repeteren hieraan voorafgaand: van 18.45 tot 19.30 uur.





